Varför ska det vara dyrare med nyttig mat?

Hur kallt kan det inte vara ute då? Har gått runt och frysit hela dagen och nu sitter jag inne med tjocktröja och underställ... Längtar efter sommaren mer än något verkligen! 
Min dag började med föreläsning i skolan som berörde mig väldigt, mer om det senare. Därefter åt jag lunch innan jag åkte till praktiken tillsammans med Jesper. Samma sysslor idag som igår, imorgon är det som tur en vanlig dag på praktiken.  Hann även in en sväng på ICA innan jag satte mig på bussen hem och något jag stör mig på är hur mycket dyrare tex naturgodis är en vanligt godis & det gäller även annan nyttig mat och onyttig mat.
Varför ska det vara dyrare att handla nyttig mat? Jag tror många där ute i världen väljer billiga allternativ och väljer att inte ens lägga blicken på de nyttiga som kostar lite mer än "vanlig mat". Hade nyttig mat legat på samma pris som "vanlig mat" så hade fler köpt det + att fler hade valt nyttigt framför onyttigt.
Ett stycke ur mitt liv | |
Upp